
Iš minėtos teismų praktikos galima daryti šias išvadas:
1. Klientas paslaugų sutartį gali nutraukti bet kuriuo metu;
2. Nutraukus sutartį, klientas privalo sumokėti paslaugos teikėjui tik proporcingai už realiai suteiktas paslaugas ir patirtus nuostolius siekiant įgyvendinti paslaugų sutartį (pvz. padengti nuostolius už užsakytas patalpas ir pan.)
3. Paslaugų teikėjas negali reikalauti iš kliento netesybų (delspinigių ar baudos) dėl prieš terminą ar prieš paslaugų suteikimą nutraukus sutartį.
3. Paslaugų teikėjas negali reikalauti iš kliento netesybų (delspinigių ar baudos) dėl prieš terminą ar prieš paslaugų suteikimą nutraukus sutartį.
4. Paslaugų tiekėjas turi teisę reikalauti netesybų dėl savalaikio neatsiskaitymo už paslaugas (Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus 2014 m. sausio 24 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 2A-348-302/2014).
Ką aukščiau nurodyta teismų praktika reiškia paprastam piliečiui (klientui)? Tai reiškia, jog paprastas pilietis sudaręs 12 ar 24 mėn sutartis, kad ir dėl judriojo telefoninio ryšio paslaugų (Bitė, Tele2, Omnitel ar kt.) su mobiliojo ryšio operatoriumi ir sugalvojęs anksčiau laiko nutraukti tokią sutartį, jis tą galės teisėtai padaryti kada to nori, o susimokėti už likusį terminą neprivalės, kadangi įstatymas numato, jog nutraukiant paslaugų sutartį atsiskaitoma tik už faktiškai suteiktas paslaugas (šiuo atveju mobiliojo ryšio operatorius negali reikalauti sumokėti kliento už nesuteiktas paslaugas).
Taip pat svarbu, jog klientas nutraukęs tokią sutartį privalėtų atlyginti ir kitas išlaidas, kurias patirtų mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjas, tačiau atkreiptinas dėmesys, jog realiai nutraukiant sutartį mobiliojo ryšio operatorius jokių išlaidų nepatiria.
Kiek kitokia situacija susiklosto, jeigu klientas kartu su terminuota sutartimi įsigyja ir mobiliojo ryšio aparatą, tokiu atveju jis privalo mokėti už mobiliojo ryšio aparatą ir toliau.
Taigi, nebijokite nutraukti terminuotų paslaugų sutarčių, jeigu jų Jums jau nebereikia prieš terminą (lygiai tokios pat taisyklės taikomos ir kitoms paslaugoms).
Ką aukščiau nurodyta teismų praktika reiškia paprastam piliečiui (klientui)? Tai reiškia, jog paprastas pilietis sudaręs 12 ar 24 mėn sutartis, kad ir dėl judriojo telefoninio ryšio paslaugų (Bitė, Tele2, Omnitel ar kt.) su mobiliojo ryšio operatoriumi ir sugalvojęs anksčiau laiko nutraukti tokią sutartį, jis tą galės teisėtai padaryti kada to nori, o susimokėti už likusį terminą neprivalės, kadangi įstatymas numato, jog nutraukiant paslaugų sutartį atsiskaitoma tik už faktiškai suteiktas paslaugas (šiuo atveju mobiliojo ryšio operatorius negali reikalauti sumokėti kliento už nesuteiktas paslaugas).
Taip pat svarbu, jog klientas nutraukęs tokią sutartį privalėtų atlyginti ir kitas išlaidas, kurias patirtų mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjas, tačiau atkreiptinas dėmesys, jog realiai nutraukiant sutartį mobiliojo ryšio operatorius jokių išlaidų nepatiria.
Kiek kitokia situacija susiklosto, jeigu klientas kartu su terminuota sutartimi įsigyja ir mobiliojo ryšio aparatą, tokiu atveju jis privalo mokėti už mobiliojo ryšio aparatą ir toliau.
Taigi, nebijokite nutraukti terminuotų paslaugų sutarčių, jeigu jų Jums jau nebereikia prieš terminą (lygiai tokios pat taisyklės taikomos ir kitoms paslaugoms).
Komentarai
Rašyti komentarą